The Buddhist Innovation in Dhamma Learning through English Lessons Based on the Natural Approach พุทธนวัตกรรมการเรียนรู้พุทธธรรมด้วยบทเรียนภาษาอังกฤษโดยวิธีธรรมชาติ

อุไรรัตน์ ทองพินิจ

Abstract


This article was written in accordance with the concept idea in learning Dhamma and English language learning for students in Buddhist schools. The approach for the study was called “The Buddhist Innovation in Dhamma Teaching through English for Young Learners in a Buddhist School”. Four topics presented in this writing consisted of:  1) the Needs of Dhamma teaching, 2) Thai students learning English, 3) Language learning approach and, 4) the development and implementation of lesson plans.

Keywords: Buddhist innovation, Dhamma learning, Natural approach


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


กองบรรณาธิการวารสารครุศาสตร์ปริทรรศน์

หลักสูตรพุทธศาสตรดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชาพุทธบริหารการศึกษา
อาคารเรียนรวม โซนซี คณะครุศาสตร์
มหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย
เลขที่ ๗๙ หมู่ ๑ ตำบลลำไทร อำเภอวังน้อย
จังหวัดพระนครศรีอยุธยา ๑๓๑๗๐
โทรศัพท์ : ๐๓๕-๒๔๘-๐๐๐ ต่อ ๘๒๘๔, ๐๙๓-๐๓๐-๕๐๓๘
เว็บไซต์  www.journal.edu.mcu.ac.th